torsdag, oktober 27, 2011

Kurshelg Gausdal - quiltelag

Høsten er en koselig tid med mange flotte sykvelder enten i form av møte i quiltelag eller på kurs. Sist helg hadde Gausdal Quiltelag sin årlige kurshelg. Et deilig avbrekk i hverdagen. Jeg var med på kurset til Tove Stang Karlsen - levende tekstiler. Utrolig flott og gøyalt kurs. Vi lærte en spesiell riveteknikk av stoffene, prøvde og bygge opp nye tekstil bilder med forskjellige typer stoffer.  Her er noen bilder av kursmodellene hennes.

Mitt resultat etter helgen ble slik:
Var helt bestemt på og ha bilde stående men når jeg skulle teste med ramme så jeg at det faktisk blir best liggene.  Syntes dette så fint under selve prosessen men er veldig usikker nå. Det ble for mye quiltet og litt fort går det jo nåe er sitter slik på kurs. Men en ting er sikkert dette må prøves ut mer.


4 kurs ble holdt denne helgen. Etter en runde rundt på de andre kursene, ble jeg veldig inspirert av kurset til Susanne Dahlberg fra Sverige. Her er det lag på lag med stoffer/tyll  for å trylle frem flotte
bilder. Jeg har tidligere sett et par av bildene hennes på årsmøte og lurt på om dette var malt, trykket eller hva som er blitt gjort for å få slike flotte "malerier" En liten smakebit på hennes arbeider:
Her er hennes hjemmeside: www.susandahlberg.se


Du finner alle bildene i orginale størrelser i Flickr albumet også.



post signature

   .... alltid koselig med kommentarer ....

2 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Dette ser spennende ut! Kanskje noe vi må prøve...
Kan anbefale kurs med Susan Dahlberg - har vært på et kurs med henne, og skulle gjerne vært med flere ganger.

lappedesign sa...

Ja det var det. Vi kan jo foreslå det som kurs i quiltelaget. Kunne godt tenke meg et kurs med henne jeg også.